Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

"Ξενάκι είμαι και θα ρθω" και "Ήθελα να μουνα πουλί"

Δίσκος 45 στροφών 1971
ΞΕΝΑΚΙ ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΘΑ 'ΡΘΩ / ΗΘΕΛΑ ΝΑ 'ΜΟΥΝΑ ΠΟΥΛΙ
Στιχουργός: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ερμηνευτής: Γιάννης Καλατζής
Minos - 5229

Δίσκος 33 στροφών "Όταν ανθίζουν πασχαλιές" άνοιξη, 1971
(MINOS MSM 137)

Ο Σταύρος Κουγιουμτζής γράφει δέκα καινούργια τραγούδια και συμπεριλαμβάνει και ένα από τα πρώτα του, "Έρημος μεσ’ στην ερημιά" (1965). Για πρώτη και μοναδική φορά στο "Όταν ανθρίζουν πασχαλιές" ο δημιουργός υπογράφει και τους στίχους σε ολόκληρο το δίσκο με εξαίρεση το τραγούδι "Γεια χαρά καλή" που είναι σε ποίηση του Κώστα Βάρναλη.



Απόψε μαυρομάτα μου
σου χάρισα τα νιάτα μου
και βρέθηκα στην ξενιτιά
πουλί σε θάλασσα πλατιά

Ξενάκι είμαι και θα ρθω
στο στρώμα σου να κοιμηθώ
κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς
ξενάκι είμαι να τους πεις

Το φεγγαράκι ρώτησα
πού θα σε βρω αρχόντισσα
και μου είπε ο αυγερινός
εκεί που φέγγει ο ουρανός

Ξενάκι είμαι και θα ρθω
στο στρώμα σου να κοιμηθώ
κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς
ξενάκι είμαι να τους πεις



Ήθελα να 'μουνα πουλί
να 'μουν χελιδονάκι
να σ' αγαπώ την άνοιξη
και το καλοκαιράκι.

Ήθελα να 'μουν σύννεφο
τον κόσμο να γυρίζω
κι όταν σε καίει ένας καημός
εγώ να σε δροσίζω.

Ήθελα να 'μουν αετός
να μη με πιάνει μπόρα
να σ' αγαπώ μες στη ζωή
κάθε στιγμή και ώρα.

1 σχόλιο: